Werken

bij UN1EK

Terug naar overzicht

BUSINESS CONTROLLER UN1EK ONDERWIJS & OPVANG

Per 1 juli 2024
0,6-0,8 fte
Bestuursbureau
UN1EK onderwijs en opvang telt ca 17 integrale kindcentra (IKC’s), twee basisscholen en centra voor kinderopvang in Vlaardingen, Schiedam en Maassluis. Met in totaal ca. 900 medewerkers biedt men aan een kleine 10.000 kinderen van 0 - 13 jaar opvang en onderwijs in een doorlopende leer-, zorg- en ontwikkelingslijn. De kern van onze sturingsfilosofie is: Sturen door vertrouwen te geven en ruimte te bieden aan groei en ontwikkeling van ieder kind en medewerker, aan de ontwikkeling van elk UN1EK talent.  UN1EK kent een college van bestuur (éénhoofdig) met een Raad van Toezicht. Daarnaast een Dagelijks Bestuur (DB) gevormd door de bestuurder en twee DB-directeuren. Bij het UN1EK Bestuursbureau zijn de afdelingen Klantenservice, HR, Financiën, Inkoop, Kwaliteit, Huisvesting en Facilitaire, communicatie en ICT zaken ondergebracht.
Voor verdere informatie over UN1EK: zie www.un1ek.nl 

Als  Business Controller leg je verantwoording af aan het Bestuur. Samen met de bestuurssecretaris ondersteun je het bestuur en de Raad van Toezicht bij haar bestuurlijke verantwoordelijkheid, geeft richting en sturing aan planning- en control-cyclus en je draagt zorg voor de uitvoering van planning en control.  Daarnaast werk je nauw samen met het hoofd financiën.

Hier herken jij jezelf in!

Wat ga je doen? 
  • Je bent de kritische gesprekspartner van het bestuur, de DB-directeuren en het Centraal Management Team. Je doet dit door vanuit behaalde resultaten beleidsvoornemens en bedrijfsprocessen te toetsen op compliance en validiteit;
  • Je geeft richting en sturing aan de planning- en control cyclus, waarbij je adviesnotities opstelt ten aanzien van het beleid. Daarnaast volg je relevante ontwikkelingen en vertaalt deze naar voorwaarden voor het verkrijgen van tijdige en adequate managementinformatie;
  • Je volgt, signaleert en analyseert in- en externe maatschappelijke en politieke ontwikkelingen op het gebied van financiën, knelpunten en kansen in de organisatie en vertaalt dit naar consequenties voor UN1EK in samenwerking met de Hoofd FA;
  • Je draagt zorg voor de vertaling van het strategisch organisatiebeleid naar financieel beleid en is hierbij verantwoordelijk voor de implementatie van financieel beleid binnen de organisatie in samenwerking met de Hoofd FA;
  • Initieert en beheert diverse organisatiebrede projecten op het gebied van financiën en treedt op als projectleider of opdrachtgever;  
  • Ondersteunen van bestuur en Raad van Toezicht bij haar bestuurlijke verantwoordelijkheid:
o   brengt (beleids)adviezen uit aan het bestuur omtrent de door het bestuur te ontwikkelen strategische doelen;
o   stelt op basis van verzamelde gegevens uit de IKC-locaties en de (ondersteunende) diensten een omgevingsanalyse op;
o   verleent ondersteuning bij de voorbereiding van het meerjarenbeleidsplan;
o   doet voorstellen voor realistische taakstellende meerjaren- en jaarplannen, incl. medewerkers en middelen;
o   analyseert, bewaakt en verbetert processen (jaarplan, begroting) op basis van (financiële) rapportages.
  •  Je  adviseert over de algemene strategische beleidsuitgangspunten van UN1EK binnen het kader van relevante wet- en regelgeving. 
Wat vragen wij? 
  • Een hbo- of wo-diploma (bijvoorbeeld bedrijfseconomie of accountancy);
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de publieke sector;
  • Goede schriftelijke en verbale vaardigheden: je kunt zowel formeel als informeel overtuigend rapporteren en adviseren;
  • Je weet je snel een beeld te vormen van een organisatie en te achterhalen waar het echt om gaat, en handelt daarnaar;
  • Je bent instaat om meerdere aspecten en verschillende inzichten te verbinden en te doorgronden;
  • Inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen en in de besluitvormingsprocessen; 
  • Je beschikt over inzicht in bedrijfsprocessen en in staat deze verder te optimaliseren.

Wat bieden wij?

Arbeidsvoorwaarden
Een uitdagende functie bij een maatschappelijk betrokken organisatie met als standplaats Vlaardingen. Het salaris bedraagt afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 7.225, - bruto per maand (salarisschaal 13) bij een voltijd dienstverband. Daarnaast 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering en een goede en aantrekkelijke pensioenregeling bij Pensioenfonds ABP.
De arbeidsovereenkomst (conform de cao Primair Onderwijs) wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een proeftijd van 2 maanden. Tevens beschikt UN1EK over aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen die een goede combinatie van werk en privé mogelijk maken.
Zie bijgaand voor meer informatie: secundaire arbeidsvoorwaarden - UN1EK

Deel deze vacature

Logo van Bestuursbureau

Arbeidsvoorwaarden

We willen een werkomgeving creëren waarin medewerkers zich gewaardeerd voelen. Een goed en flexibel arbeidsvoorwaardenpakket is een vereiste om onze medewerkers te binden en boeien. Meer weten?
Secundaire arbeidsvoorwaarden

Nog vragen of hulp nodig? Stuur ons gewoon een appje!

06-54602787
UN1EK locatie Bestuursbureau

Over de locatie

Het Bestuursbureau is het dienstverlenend centrum van UN1EK en bevat de afdelingen Financiën, HRM, Facilitair & Huisvesting, Kwaliteit en Pedagogiek, Communicatie & PR, Planning & Plaatsing, ICT en ons Dagelijks Bestuur.

Je vindt ons Bestuursbureau in de Emmastraat in Vlaardingen.

Soortgelijke vacatures

KLEUTERLEERKRACHT IKC KETHEL

Startdatum in overleg
0,2-0,6 fte
IKC Kethel
IKC Kethel is voor de onderbouw op zoek naar een enthousiaste kleuterleerkracht voor 0,2-0,6 fte, die gepassioneerd is door de ontwikkeling van jonge kinderen. Voel jij je geïnspireerd door het stimuleren van
Bekijken

PEDAGOGISCH MEDEWERKER HEDO IKC DE KRENTENMIK

Per direct of zo snel als mogelijk
in overleg
De Krentenmik
In verband met een zwangerschapsverlof is IKC De Krentenmik per direct op zoek naar een pedagogisch medewerkster voor de hele dagopvang (voor verschillende groepen tussen 0-4 jaar). Afhankelijk van jouw wensen
Bekijken

SPECIALIST SPORT EN SPEL BSO IKC VAN KAMPEN

Per direct
8-10 uur per week
IKC VanKampen
IKC VanKampen is per direct op zoek naar een enthousiaste Specialist Sport en Spel voor 8-10 uur per week voor de BSO. Je werkt op woensdag en/of vrijdag van 14 uur tot 18.30 uur (overleg altijd mogelijk).
Bekijken

Onze filosofie en strategische lijnen

Vertrouwen geven en ruimte bieden aan groei en ontwikkeling van ieder kind en iedere medewerker, aan de ontwikkeling van elk UN1EK talent – dat is de kern van onze sturingsfilosofie.

Onze strategische lijnen zijn het resultaat van de waardevolle gesprekken die we met elkaar hebben gevoerd over de uitdagingen die we zien, over wat we echt belangrijk vinden en wat we dan samen te doen hebben: 

1. IKC-ontwikkeling, gelijke kansen en samenwerking
2. Samenwerken in de wijk / samen sterk voor onze kinderen
3. Professionele groei en kennisdeling
4. Aantrekkelijk werkgeverschap

Contact

Neem contact met ons op!


Heb je een vraag? Kijk dan bij veelgestelde vragen. Misschien vind je daar jouw antwoord wel.
Heb je een andere vraag of wil je iets specifiek weten over een van de vacatures?
Stuur dan een email naar onze afdeling HRM, wij helpen je graag verder!